j-haraldsson

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Johan Haraldsson - 2 januari 2013 23:18

Den 29 december körde Emma och jag sessongens första vintertävling. Tävlingen var Nyårsrundan som kördes i Östersund. 

På morgonen började vi med att besikta bilen. När bilen var besiktigad och allt var klart for vi iväg för att skriva våra noter som vi skulle ha att köra efter sedan. Tävlingen bestog av tre stycken sträckor och  den andra och tredje sträckan körde vi två gånger. Klockan tre så var det dags för den första bilen att starta på stortorget i Östersund. Emma och jag startade ungefär efter hälften av alla tävlande bilar och i våran klass var vi tio stycken tävlande. Strax före klockan fyra var det dags för oss att sticka iväg från stortorget där vi hade ställt ut våra bilar en snabbis för de nyfikna på stan. Vi for upp till Ica Maxi där starten för den första sträckan var. Det flöt på hyffsat bra för att i stort sätt vara de första meterna jag körde på snö nu för sesongen. Efter det for vi upp till I5-skogarna där den andra och tredje sträckan var och som sagt körde vi dom två gånger med en kort servic imellanå. Efter att vi kommit i mål var jag ganska nöjd med våra åk och vi plockade ihop vår servicplatts och gick iväg för prisutdelning. Med de resultatet av våra fem åk hamnade vi på en sjätte platts i vår klass. Jag måste ju säga att de kunde ju ha blivit bättre ;)


Här under finner du en bild på våra egenskrivna noter och en länk till youtube på en film från ss3

SS3: http://youtu.be/ka0EClAzlnI

 
God fortsättning på er alla!!!





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hejsan!
Jag heter Johan Haraldsson och kommer från Mattmar. Jag kör en Golf och tävlar för Offerdals MK. Min Co-driver heter Emma Haraldsson. Följ mig framöver i min rallyblogg.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards