j-haraldsson

Alla inlägg under september 2011

Av Johan Haraldsson - 28 september 2011 19:42

den 24 september var vi i Trillevallen på RS-kuppen finalen. De var en kort sträcka i svag uppförslutning. Vi körde sträcken tre gånger å den sammanlaggda tiden räknades sedan ihop.

Första starten blev bra och de gick bra upp för backen. Jag var osäker i några kurvor hur fort dom skulle gå att köra men de flöt på bra och vi fick snabbast tid i klassen på 1:13,1 och var snabbare än min ända konkurent i klassen med ungefär en sekund. Andra åket gick också bra och vi var 1 sekund snabbare. vi hade känat in några sekunder på dom två åken, men vi fick inte vara mycket segare på det tredje och sista åket.

starten gick och jag var taggad. jag fick några små onödiga sladdar i några kurvor som jag tror kostade tid för i mål var konkurenten en sekund snabbare.

närvöst räknades tiden ihop och jag vart slutligen vinnare i klassen med knappt 2 sekunder.

Glad som få vann jag ungdomsklassen i trillevallen, men i RS-serien slutade jag som tvåa. 

På kvällen var det midda och prisutdelning med rallyfolket på Trillevallens hotell. God mat, roligt sällskap och soklart fina priser avslutade en rolig RS-kupp!


Sammanställning av RS-kuppen:

Hammarbacken: 1a

Rissna: 1a

Fävikensprinten: brutit (tekniska problem)

Valnetrofen: 2a

Trillevallensprinten: 1a


Nu framöver ska det tränas noter och fixas med bilen. Nästa tävling är inte bestämd när de kommer bli, men kommer troligen inte bli något fören i vinter eventuellt nyårsrundan i Östersund.


Kolla gärna in några små videoklipp från rallytävlingar på: http://www.youtube.com/user/JHaraldsson?feature=mhee


// ha de gött!


En nervös Johan väntar på start!


 


Målet på sträckan.


 



Golfen i depon. Gorde ett bra jobb!


 



Av Johan Haraldsson - 7 september 2011 17:44

Den 27 Augusti så var vi till Valne och körde Valnetrofén ett rally med en fartsträcka som kördes två gånger sträckan var ca 10 km lång. det var ca 40 anmälda men alla klasser och de var två i min klass med mig räknad.

Vi körde igenom sträckan två gånger inan tävlingen och det såg ut att vara en mycket fin väg. de hade regnat och var blött så mot slutet av sträckan var de delar som var väldigt hala.

Vi startade första starten och de kändes bra. Men när vi fick se tiderna var vi några sekunder efter ettan, så späningen steg och vi satte oss i bilen för att köra de andra åket. Den här gången gick det fortare men de gorde de också för ettan. så vi slutade på en andraplatts när det var färdigkört.


Efter som vi var tvungen att bryta tävlingen i Fäviken så ligger vi väldigt risigt till i RS-kuppen. 10 poeng mer har ledaren nu och de blir svårt att ta igen på den sista tävlingen den 24 september.


Nu ska bilen gås igenom och vi ska vara laddade till tusen!!!


 



Presentation


hejsan!
Jag heter Johan Haraldsson och kommer från Mattmar. Jag kör en Golf och tävlar för Offerdals MK. Min Co-driver heter Emma Haraldsson. Följ mig framöver i min rallyblogg.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards