j-haraldsson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johan Haraldsson - 31 oktober 2011 09:21

Den 29 oktober körde jag min sista tävling i ungdomsklassen. De var en kort tävling på en sträcka som kördes tre gånger. Sträckan låg alldeles intill Ica Maxi i Östersund. Vägen var ganska bred och de var många tvära och roliga kurvor. Vädret var ganska fuktit med några plussgrader så de var ganska lerigt och halt på vissa ställen på sträckan. Jag var den enda i ungdomsklassen den här gången för min enda konkurent som jag kört mot förut i sommar har för ett litet tag sedan tagit sitt körkort och gått upp en klass.

Första åket gick bra vi tog oss runt på en skaplig tid om vi gämför oss med dom andra förarna. När vi startade vårat andra åk så gick det väldigt bra i början kändes det som. Men när jag kom till en av de sista kurvorna var de väldigt lerigt och halt, vi kom i lite hör hög fart och gled ner i diket. En länkarm till de vänstra framhjulet vart krökt så däcket skrapade i bilens skärm. Som tur var hade vi en ganska lång service tid så vi skyndade oss och började försöka böja tillbaka länkarmen och resultatet blev ganska bra. Vi hade ett åk kvar och då tog vi det lite lugnare med tanke på att vi inte riktigt viste hur mycket den krökta armen klarade av. Men med en skaplig tid tog vi oss i mål.

Med ett kanske inte riktigt välförkänat förstapris for vi hem för dagen med nu kunkap att tänka på.


Nu här näst ska jag jobba med körkortet och jag ska gå en notkurs för att lära mig mer om rally och att köra med såklallade noter.


Läs mer om tiderna och mer intresant fakta på: http://www.motorsportjamtland.se/index.asp



L       

Presentation


hejsan!
Jag heter Johan Haraldsson och kommer från Mattmar. Jag kör en Golf och tävlar för Offerdals MK. Min Co-driver heter Emma Haraldsson. Följ mig framöver i min rallyblogg.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards