j-haraldsson

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Valnetrofén

Av Johan Haraldsson - 7 september 2011 17:44

Den 27 Augusti så var vi till Valne och körde Valnetrofén ett rally med en fartsträcka som kördes två gånger sträckan var ca 10 km lång. det var ca 40 anmälda men alla klasser och de var två i min klass med mig räknad.

Vi körde igenom sträckan två gånger inan tävlingen och det såg ut att vara en mycket fin väg. de hade regnat och var blött så mot slutet av sträckan var de delar som var väldigt hala.

Vi startade första starten och de kändes bra. Men när vi fick se tiderna var vi några sekunder efter ettan, så späningen steg och vi satte oss i bilen för att köra de andra åket. Den här gången gick det fortare men de gorde de också för ettan. så vi slutade på en andraplatts när det var färdigkört.


Efter som vi var tvungen att bryta tävlingen i Fäviken så ligger vi väldigt risigt till i RS-kuppen. 10 poeng mer har ledaren nu och de blir svårt att ta igen på den sista tävlingen den 24 september.


Nu ska bilen gås igenom och vi ska vara laddade till tusen!!!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Haraldsson - 2 januari 2013 23:18

Den 29 december körde Emma och jag sessongens första vintertävling. Tävlingen var Nyårsrundan som kördes i Östersund.  På morgonen började vi med att besikta bilen. När bilen var besiktigad och allt var klart for vi iväg för att skriva våra noter s...

Av Johan Haraldsson - 23 september 2012 18:20

Igår va det backtävling i Hovde som kallades Bydalen Up Hill. Det var en hyffsat brant backe som var 1,8 km lång och den körde vi fyra gånger alltså 7,2 km sammanlagt. Första sträckan kändes som om den inte gick så  bra. Vi hade dålig start och mis...

Av Johan Haraldsson - 26 augusti 2012 14:18

Nu var det ett tag sedan jag tävlade sist men den 25/8 var jag och teamet iväg på Valnetrofén i Valne. Samma tävling körde jag också i fjol i ungdomsklassen. Men då var jag samtifigt förkyld och inte alls på humör så de blev inget vidare resultat.  D...

Av Johan Haraldsson - 16 maj 2012 21:05

Den 12 Maj körde vi årets första sommartävling jag och min kartläsare Emma. Jämtsprinten kallades den och kördes på motorstadion i Lungret. Sträckan var dragen från skogen och in på Lungrets folkracebana. Sträckan var cirka 3 kilomter och kördes fyra...

Av Johan Haraldsson - 5 mars 2012 11:18


I går var det rally i Sveg, Härjedalsbrickan kallades den och Emma och jag körde för första gången tillsammans i bilen. Det var två sträckor som kördes två gånger så totalt blev det 4ss. Det var 6 st i vår klass och totalt 47 st tävlande den dagen. V...

Presentation


hejsan!
Jag heter Johan Haraldsson och kommer från Mattmar. Jag kör en Golf och tävlar för Offerdals MK. Min Co-driver heter Emma Haraldsson. Följ mig framöver i min rallyblogg.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards