j-haraldsson

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Valnetrofén 2012

Av Johan Haraldsson - 26 augusti 2012 14:18

Nu var det ett tag sedan jag tävlade sist men den 25/8 var jag och teamet iväg på Valnetrofén i Valne. Samma tävling körde jag också i fjol i ungdomsklassen. Men då var jag samtifigt förkyld och inte alls på humör så de blev inget vidare resultat.  Det var en ganska liten tävling med cirka 20 km ss. De var en sträcka med fin grusväg som vi körde igenom två gånger. 


Runt elvatiden var första starten. Vi var nio stycken i min klass med mig inräknad och jag startade sist i klassen. Vi började dagen med att besikta bilen och sedan skriva våra noter till sträckan. Strax efter elva var det våran tur att starta. Vi körde ett snabt och bra åk utan några större misstag och fick en tid på 07,31,0 och hamnade på en femteplatts efter första åket. Efter en kort servis då vi ätit lite och kollat igenom bilen var det dags att starta andra och sista åket. Också det här åket gick bra utan några större missar och fick en tid på 07,31,9. Efter att tiderna var ihopräknade slutade jag på en fjärdeplats. 


Nästa tävling är Bydalen Up HIl den 22 september i Bydalen.


Det sista åket vi körde filmade vi med en GoPro kamera som vi fått av Ytterocke Produktion, så framöver kommer ni också kunna åka med efter vägarna i skogen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Haraldsson - 2 januari 2013 23:18

Den 29 december körde Emma och jag sessongens första vintertävling. Tävlingen var Nyårsrundan som kördes i Östersund.  På morgonen började vi med att besikta bilen. När bilen var besiktigad och allt var klart for vi iväg för att skriva våra noter s...

Av Johan Haraldsson - 23 september 2012 18:20

Igår va det backtävling i Hovde som kallades Bydalen Up Hill. Det var en hyffsat brant backe som var 1,8 km lång och den körde vi fyra gånger alltså 7,2 km sammanlagt. Första sträckan kändes som om den inte gick så  bra. Vi hade dålig start och mis...

Av Johan Haraldsson - 16 maj 2012 21:05

Den 12 Maj körde vi årets första sommartävling jag och min kartläsare Emma. Jämtsprinten kallades den och kördes på motorstadion i Lungret. Sträckan var dragen från skogen och in på Lungrets folkracebana. Sträckan var cirka 3 kilomter och kördes fyra...

Av Johan Haraldsson - 5 mars 2012 11:18


I går var det rally i Sveg, Härjedalsbrickan kallades den och Emma och jag körde för första gången tillsammans i bilen. Det var två sträckor som kördes två gånger så totalt blev det 4ss. Det var 6 st i vår klass och totalt 47 st tävlande den dagen. V...

Av Johan Haraldsson - 16 januari 2012 18:33


Den 14-15 januari var det dags för Dubbeldalingen, ett sammarbete mellan två motorklubbar i Offerdal och Hammerdal. Tävlingen bestog av 8SS som var uppdelat på två dagar, fyra sträckor om dagen och ca 100 km SS sammanlagt. Det var ca 60 bilar anmälda...

Presentation


hejsan!
Jag heter Johan Haraldsson och kommer från Mattmar. Jag kör en Golf och tävlar för Offerdals MK. Min Co-driver heter Emma Haraldsson. Följ mig framöver i min rallyblogg.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards