j-haraldsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Johan Haraldsson - 5 mars 2012 11:18

I går var det rally i Sveg, Härjedalsbrickan kallades den och Emma och jag körde för första gången tillsammans i bilen. Det var två sträckor som kördes två gånger så totalt blev det 4ss. Det var 6 st i vår klass och totalt 47 st tävlande den dagen. Vädret var kanon, strålande sol och runt noll grader.


På förmiddagen for vi iväg för att skriva våra noter efter vägarna. De flöt på ganska bra med skrivandet och vi kände att dom stämde bra när vi for sträckorna en extra gång. Klockan ett var första starten, de var ungdomsklassen som var först ut. Runt halv två tiden var det vår tur att starta. Starten var i centrala Sveg och vi for upp till första sträckan. Starten var bra och noterna stämde. Men i mitten på ss1 åkte vi förbi en hårnål och var tvungen att vända men fick en tid på 9,52,5 och var . ss2 var så gott som felfri och vi fick en tid på 7,09,3 och var fjärde snabbast i klassen och det var dags för service. Efter servicen var det dags för ss1 igen, den här gången gick hårnålen mycket bättre men tappade bort oss i noterna på vissa bitar av sträckan men var snabbt tillbaka med dom. vi fick en tid på 9,36,5. Sista sträckan gick också bra de låg några bilar efter sträckan men de var inga problem att köra. Tiden vi fick var 7,03,9. Vår totala tid var 33,42,2 och räckte till en fjärde plats, ingen pallplats men vi är nöjda med dagen ändå.


Totalsegrare var Patrik Sandell med sin Mitsubishi Evo 10.


 

Presentation


hejsan!
Jag heter Johan Haraldsson och kommer från Mattmar. Jag kör en Golf och tävlar för Offerdals MK. Min Co-driver heter Emma Haraldsson. Följ mig framöver i min rallyblogg.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards